بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم

نویسنده: هماتیت گلد
1402/06/08 16:15

 

سرمایه گذاری (investment) بدین معناست که شما بتوانید ارزش دارایی های خود را در طول زمان، افزایش دهید.

وقتی سخن از سرمایه گذاری به میان می آید، عموم تصورات بر این است که باید سرمایه اولیه هنگفت یا قابل توجهی در دست باشد تا سرمایه گذاری مقدور باشد. اما حقیقت این است که با پس اندازه های اندک ماهانه نیز، می توان به راحتی سرمایه گذاری کرد.

راه های مختلفی برای سرمایه گذاری با میزان سرمایه کم، وجود دارد. از جمله رایج ترین این روش ها سپرده گذاری در بانک، بورس، طلا و ارز است. در ادامه به بررسی هریک از این روش ها می پردازیم.

سپرده گذاری در بانک

این روش سرمایه گذاری را می توان امن ترین روش به شمار آورد. اما معایبی هم دارد. از جمله اینکه سود سپرده بانکی، محدود است. بطور فرض، درصورتی که سود سپرده بانکی را سالانه 20% درنظر بگیریم، با احتساب میزان تورم سالانه که رقمی در حدود 25% می باشد، ارزش سپرده بانکی هر ساله به میزان 5% افت خواهد کرد. ضمن آنکه این مسئله به معنای افت قدرت خرید هرساله نیز می باشد.

بنابراین، با وجود امن بودن سپرده گذاری بانکی، این روش چندان به صرفه و سودآور نمی نماید.

طلا

سرمایه گذاری در بازار طلا همواره، مورد توجه اقشار مختلف جامعه بوده است. بازار طلا، با توجه به نرخ تورم(که در طی این سالها همواره روند صعودی زیادی داشته) رشد می کند. بنابراین سرمایه گذاری با این روش، می تواند مانع افت ارزش پول شما شود.

البته لازم به ذکر است که قیمت طلا در ایران، به قیمت دلار وابسته است. اما بطور کلی اگر قصد سرمایه گذاری در بازار طلا را دارید، همواره به انس جهانی طلا توجه کافی داشته باشید به منظور این امر، کافی است روند کلی بازار جهانی طلا را در طی سالهای متوالی بررسی کنید.

سرمایه گذاری در ارز

نرخ ارزهای رایج مانند دلار و یورو به اتفاقات و هیجانات بازار و سیاست بستگی دارد. اصولا سرمایه گذاری در ارز باید به مدت طولانی باشد و امکان نقد شوندگی چندان بالایی ندارد.

بازار ارز نیز نوسانات زیادی دارد و غالبا به بررسی ها و نظر های کارشناسانه نیاز است. به همین دلیل، بنظر نمی رسد این روش، برای همه ی اقشار جامعه مناسب باشد. زیرا نیازمند کسب دانش و تخصص حداقلی است.

 

با توجه به بررسی هایی که شد، نظر میرسد سرمایه گذاری در حوزه ی طلا، بهترین گزینه برای عموم است. تهیه طلا برای سرمایه گذاری، تقریبا ریسکی ندارد و به راحتی برای همگان میسر است. ضمن آنکه سرمایه لازم برای خرید طلا، چندان نیاز نیست و شما می توانید با توجه به پس انداز ماهانه خود، وزن متناسب طلا را انتخاب و تهیه کنید.

 

 





ارسال نظرات





برای ثبت نظر می بایست وارد شوید


نظرات